keskiviikko 15. maaliskuuta 2017

Pixie cut - uudet lyhyet hiukseni


Jätin tänään ison läjän hiuksia kampaamon lattialle, kun kevät iski fyysisesti kimppuuni. Sinne se jäi - vuoden kasvatuksen tulos ja en voisi olla tyytyväisempi. Olo on kevyt, ilmava sekä innostunut. Olen aivan kuin uusi ihminen ja naamakin näyttää ihan erilaiselta. Rakastan uutta hiusmalliani yli kaiken ja kiitos kaikesta kuuluu rakkaalle isosiskolleni Katjalle, joka sen minulle saksin taikuroi. Kiitos sys!





Meillä oli eilen tiukat keskustelut miehen kanssa hiuksistani, hän kun perinteisenä miehenä pitää pitkistä hiuksista. Loppupeleissä päätös on kuitenkin minun omani ja koska olin totaalisen kyllästynyt ponnarissa roikkuvaan kuontalooni, päätin elää hetkessä ja jättää karvat siskon keräiltäväksi. Mieskin tykästyi näpsäkkään karvapehkooni; olen kuulemma sähäkkä.

Lyhyet hiukset eivät ole minulle mikään uusi juttu. Ala-asteella äitini leikkasi minulle, silloin hyvin muodikkaan, lyhyen keskijakausmallin. Yläasteella annoin hiusten kasvaa pituutta ja lopulta siihen täräytettiin jopa permanentti. Permanentti kuivatti hiukseni kamalaksi lainerisukasaksi, joten lukion kynnyksellä, siskoni leikkasi permanentin pois. Tämän jälkeen hiukseni elivät monta vuotta (itseasiassa koko lukioajan) kasvavassa tilassa ja parhaimmillaan se taisi ulottua lapaluiden kohdille. Jossain vaiheessa kuitenkin taas kyllästyin pitkin päätä roikkuvaan hiuspehkoon, joten siskolle soitto ja karvat lyhyeksi. Hääkampaus vuonna 2010 minulle tehtiin puolipitkiin hiuksiin ja muistelisin kasvattaneeni jälleen hiukset melko pitkiksi. Pari vuotta sitten kevätaikaan minut valtasi taasen lyhyen kaipuu eikä siinä muu auttanut kuin hiukset pois tieltä. Miehen vieno pyyntö pidemmästä sai tuulta alleen reilu vuosi sitten ja tuttu hiusten kasvatusprojekti sai alkunsa. Nyt hiukseni ovat lyhimmät ever; itse olisin halunnut vielä lyhyemmät, mutta siskon kanssa päätettiin jättää leikkuuvaraa kesälle.





Mitä sanotte uudesta hiusmallistani? Kuvat eivät anna oikeutta tälle ihanuudelleni ja niinkuin sanottu, itse olen aivan pähkinöinä! Löytyykö sieltä muita hiuskameleontteja?


Psst! Jos olette vailla ammattitaitoista hyvää parturi-kampaamoa, voin lämmöllä suositella Bläkiä Tampereella!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti